miercuri, 7 aprilie 2010

Egoismul şi indiferenţa...

Egoismul devine un lucru din ce în ce mai accentuat în aceste timpuri, din motivul că fiecare preferă să se gândească mai întâi la binele său, decât la binele altora... De aici apare interesul pentru bani, dorinţa de a acapara cât mai mult, de a te îmbogăţi, dar fără a te gândi şi la cei din jur... În acest stadiu al societăţii, egoismul se remarcă cel mai mult la persoanele bogate, care calcă în picioare demnitatea oamenilor, valorile, devin lipsiţi de respect, indiferenţi faţă de cei din jur şi sunt în stare de orice pentru a te împiedica să duci o viaţă normală şi de la ei mai rar poţi primii susţinere sau înţelegere... Sunt de părere că societatea în care trăim merită o schimbare... Înţelegerea, bunăvoinţa, bunul simţ şi susţinerea vor ajuta la dispariţia egoismului.

Lumea în care trăim este afectată din ce în ce mai mult de indiferenţă... Nimănui nu-i mai pasă de nimic, nimeni nu mai încearcă să facă ceva bun, să ajute pe cineva, să încerce să-i înţeleagă pe cei din jur... Lipsa de speranţă şi depresia ne-au adus în nişte stări în care ne simţim incapabili de a mai face ceva... Oare chiar am ajuns aşa de nepăsători? Oare nu putem să lăsăm egoismul, invidia, ura şi tristeţea deoparte şi să încercăm să fim mai respectuoşi cu cei din jur? Mai avem bunăvoinţa să-i ajutăm şi să-i înţelegem pe cei din jurul nostru sau propriile interese şi lăcomia sunt mult mai importante?

...Chiar nu mai ştiu ce să cred

6 comentarii:

  1. Ma intreb cu ingrijorare intr-un fel, cu mirare in alt fel, tinand cont de varsta ta, de unde vin obsevatiile astea ale tale? Nu pot sa cred ca mediul in care traiesti este atat de incarcat de egoism, de indiferenta. Poate sunt eu prea optimista? Daca concluziile sunt bazate pe ceea ce se mediatizeaza, atunci ar fi explicabil. Nu-mi aduc aminte cand s-a zis pe la tv sau s-a scris prin ziare de fapte bune, nu ca n-ar exista sau nu s-ar mai intampla, dar astea nu vand. Sper ca a fost doar o zi mai proasta si apreciez indemnul la respect, intelegere si intrajutorare. Inteleg ca e o varsta la care te framanta multe intrebari, e firesc si sper sa gasesti unele raspunsuri in timp si sa nu te atinga aceste "plagi" ale societatii actuale.
    Emilia

    RăspundețiȘtergere
  2. te-am trecut si eu in blogroll.O zi buna in continuare si succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. Când ţi-am citit comentariul de pe blogul meu,recunosc că nu m-am gândit că ai putea fi aşa micuţ.Dar citindu-ţi rândurile,recunosc că eşti mai matur decât vârsta indicată în buletin şi totuşi păstrezi în tine copilăria cu toate frumuseţile ei.Sper să scrii în continuare!Mulţumesc frumos pentru onoarea de a fi adăugată la blogroll!
    Eu umblu astăzi hai-hui prin blogosferă,iar la noapte voi lucra la blogroll-ul meu şi te voi adăuga sigur!
    Numai de bine să ai parte!
    PS:Prin tine mi se arată încă o dată că mai există speranţă! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Egoismul e normal. In anumite limite, toti suntem egoisti.. Intr-adevar este mult mai usor de a arata cu degetul un defect decat de al remedia. Spui ca societatea merita o schimbare. Ce faci tu pentru a fi parte din aceasta schimbare?

    RăspundețiȘtergere
  5. te-am adăugat şi eu la Blogroll.

    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere